Blogi|Kaubanduses elavnemise märgid, kuid suurte jaekettide omanikud peaksid olema murelikud

Kaubanduses elavnemise märgid, kuid suurte jaekettide omanikud peaksid olema murelikud

Täna Statistikaameti poolt avaldatud jaekaubanduse statistikat vaadates näeme, et kerge tõus jätkub. Võrreldes eelmise aasta veebruariga kasvas jaekaubanduse maht 4%. Võrreldes jaanuariga oli küll kerge langus, aga see on tavapärane praktika, et veebruaris ostetakse vähem kui jaanuaris ning märtsis peaksime jälle nägema kuises lõikes väga korralikku tõusu.

Autode müük on tänu autode maksustamisele ootuspäraselt suures miinuses, jaanuaris oli autode müük 21% madalam kui eelmise aasta jaanuaris ning veebruaris 15% madalam kui eelmise aasta veebruaris. Novembri ja detsembri mootorsõidukite müügitulu kokku oli pea miljard eurot, jaanuaris-veebruaris kokku oli tulu vähenenud 45%. Ka varasematel aastatel on aasta alguse automüük madalam kui aasta lõpus, aga näiteks aasta varem oli analoogiline vähenemine ainult 13%.

Eesti Panga värskes majandusprognoosis ennustatakse selle aasta inflatsiooniks 6%, toiduainete inflatsiooniks koguni 7%. See tähendab, et konkurents kaubanduskettide vahel tiheneb ning järjest suurema osa toidukaupluste käibest hakkavad moodustama kõikvõimalikud kampaaniatooted. Nii et jälgige kollaseid silte! Võib olla ongi inimesed vähem ostma hakanud? Suurte kaubanduskettide müügimahud olid veebruaris võrreldes eelmise aasta veebruariga pea 5% langenud. Eelmise aasta märtsist alates on müügimahud vähenenud kumulatiivselt 8%. Omanikel on põhjust muretsemiseks.