Tähelepanu! Alates 1. oktoobrist 2024 ei toimu enam klientide teenindamist aadressil Tartu mnt 18. Kliente nõustame telefonitsi (+372 731 1333) või e-posti teel ([email protected]). Isiku tuvastamiseks veebi teel või uuel aadressil Narva mnt 11 on vajalik etteregistreerimine!
Turvalisus

Turvalisus

Soovime, et internetipanga külastamine ja meie veebikeskkonna kasutamine oleks Sinu jaoks võimalikult mugav ja turvaline. Hoolitseme selle eest pidevalt, et meie pakutavad lahendused oleks turvalised. Veelgi suurema turvalisuse saavutamiseks peame oluliseks, et ka Sina oskaksid ära tunda riske ja teha turvalisi valikuid.

Sisenedes meie veebilehele või internetipanka veendu, et aadressi-ribal oleks meie panga aadress ja tabalukk.

Õige ja turvaline

  •  Aadressiribal peab olema tabalukk ja/või https ning õige domeeni nimi.
  • Domeeni ees võib olla alamdomeen - kuniks domeen on panga oma, on kõik ok.
  •  See mis on aadressiribal peale domeeni ja kaldkriipsu, on ka ok.
  • Vale ja ebaturvaline

  • Nimi on küll täiesti õige aga mingil põhjusel ei ole ühendus turvaline.
    Probleem võib olla Sinu seadme katkistes seadistuses või võrgus kust sa ühendust lood.
  •  

    Üliohtlik ja ebaturvaline

  •  Ühendus ise on turvaline, aga domeen ei ole siin näites mitte bigbank.ee vaid hoopis tundmatu dynsite.com
  •  Aadressiribal on domeeninime järel alati kas tühjus või kaldkriips ja sisu.
  • Aadressis sisaldub küll meie panga nimi, aga leht ise on hoopis teise päritoluga - domeen on googleapid.com
  •  

    Üldised soovitused

  • Hoia enda ID-kaardi, Mobiil-ID, Smart-ID ja Bigk-ID koode vaid enda kasutuses ja teada. Need on sinu ainukesed identiteedi garantiid Internetis. Hooletul ümberkäimisel võidakse kuritarvitada neid esmajärjekorras Sinu (mitte panga) vastu.
  • Varusta oma arvuti viirusekaitse tarkvaraga.
  • Pärast seansi lõpetamist veendu, et lõpetad selle korrektselt, kasutades selleks „välju“ nuppu ning sulgedes brauseri akna.
  • Väldi avalikku internetipunkti või sulle tundmatu päritoluga seadme kasutmist pangatoiminguteks.
  • Üldised soovitused

    Petusõnumid, -kõned ja -kirjad ning kuidas neid ära tunda

  •  Mitte kunagi ei küsi pank Sinu käest "turvakaalutlustel" paroole ega PIN koode. Neid sisestatakse vaid sisselogimisel vastavalt logini iseloomule.
  •  Kui said panga nimel e-kirja või SMS teel lingi koos palvega sisse logida, siis jälgi, et see link oleks panga domeeninimega. NB! Mitte kunagi ei saada pank sulle teadet palvega sisse logida. Ainukesed erandid on need juhtumid, kus sa ise oled midagi eelnevalt algatanud - taotled laenu, paigutad hoiust jne.
  •  Kui on vaja sisse logida iseteenindusse, on alati turvalisem minna ise panga kodulehele ja logida sealt sisse, kui usaldada linke.
  •  Telefoni teel võib olla väga keeruline tuvastada kellega on tegu. Ära väljasta tundlikke isikuandmeid ja mitte kunagi paroole või PIN koode telefonivestluses.
  •  

    Meeldivaid ja turvalisi tehinguid!

    Turvalisusega seotud küsimustes palume kindlasti pöörduda [email protected].

    Meie vastutustundliku teavitamise põhimõtted leiad siit: https://ca.bigbank.eu/security

    Petusõnumid, -kõned ja -kirjad ning kuidas neid ära tunda