Suveks rattad alla

Kuidas oleks mõistlik oma auto suveks ette valmistada?

09 Märts • Ervin Salusoo • 4 minuti lugemine

Autohooldus

Suveauto

    Märtsikuus võib ju paista, et suvi veel kaugel ja sõiduki suveks ettevalmistamiseks aega veel küll, aga tegelikult võiks just nüüd asja käsile võtta ning oma nelja- või kaherattalise sõbra suveks ette valmistada.


    Lisaks tavapärasele rehvivahetusele on rida asju, mida üks korralik autoomanik võiks kevadel silmas pidada ja millele tähelepanu pöörata. Siinkohal annamegi väikese ülevaate, mis on peamised asjad, mille abil auto suveks valmis seada.


    Kas jalatsid on korras?


    Kui talv on kulgenud tavapäraselt ning suuremaid külmakraade enam oodata ei ole, siis peaks kõigil autoomanikel olema rehvid vahetatud esimeseks aprilliks. Küll aga tuleb veel märtsi lõpus tihtipeale külma ning rehvivahetus peaks tehtud saama mai alguseks. Loomulikult puudutavad rehvivahetuse teemad pigem neid, kes eelistavad talveoludesse naastrehve. Lamellrehvi kasutajad võivad kasutada samu rehve ka suveperioodil. Igal juhul tuleks aga üle vaadata rehvide seisukord ning kinni pidada rehvimustrile kehtestatud piirnormidest. Suvise rehvi minimaalseks mustri sügavuseks on 1,6 millimeetrit, kuid soovituslik pigem kolm-neli millimeetrit mustrijääki. Et ennast ka niiskel teel turvaliselt tunda, siis tasuks kindlasti rehvid kriitilise pilguga üle vaadata.


    Kuidas on lood nähtavusega?


    Lisaks rehvidele tuleks kriitilise pilguga üle vaadata tuuleklaasi seisukord, pikemal kasutusel tekitavad erinevad tegurid nagu näiteks liiv ning väikesed kivid, aga samuti ka talvine rohke klaasi kraapimine, klaasile kahjustusi. Kui tuuleklaas pikemalt vahetamata, siis langeb juhi nähtavus väga oluliselt. Seda eriti siis kui sõidate vastu päikest või hämaras vastutulevate autode valgusvihus. Paraku küll tänane praktika näitab, et kindlustus sellist vahetust ei kompenseeri, aga kui klaasi seisukord hakkab juba tekitama liiklusohtlikke olukordi, siis tasuks see tegevus kindlasti ikkagi ette võtta.


    Auto süda - aku.


    Kui üldjuhul on probleeme akuga pigem talvel külma ilmaga, siis tuleb kindlasti meeles pidada, et talvine lisakoormus võib tähendada, et aku seisukord kevadeks võib olla üsna kehv. Seega oleks kindlasti mõistlik aku kevadel üle vaadata ning eriti juhul kui aku juba enam kui viis aastat tublisti tööd teinud, mõelda ka uue aku soetamisele. Kui aga auto on talveks päris seisma jäänud ja lisaks sellele ka auto elektrisüsteemist lahti ühendamata ununenud, siis tuleb paratamatult aku näppu võtta ning minna spetsialisti jutule, kes oskab hinnata aku seisu ning vajadusel pakkuda kas laadimisteenust või ka uut akut. Kindlasti ei ole meeldiv suvel automatkal järsku avastada, et hommikul auto enam ei käivitu.


    Kevadine kerehooldus.


    Kui kevad käes ja lumi sulanud, on hea mõte ka auto kere ning värvkate üle vaadata. Kui roostega muret pole, siis tasuks kindlasti ette võtta suurem kevadkoristus ning natuke tõhusamate vahendite abil eemaldada pigi- ja muud tõrksad plekid, mis tavapärase kiirpesu puhul auto küljest väga ära tulla ei taha. Samuti tasub üle vaadata ka auto kere üldine seis, sest igasuguse rooste esinemisel on alati kehtiv reegel, et mida kiiremini esimese rooste tekkimisel tegutseda, seda odavamaks see autoomanikule läheb. Kindlasti tuleks tegeleda ka kõikvõimalike talve jooksul tekkinud kriimustuste ning vigastustega, sest meie kliimas on ka suveperioodil rooste kiire tekkima.


    Kui olulisematele teemadele on pilk peale visatud ja vajalikud tööd tehtud, siis tasub lisaks veel heita pilk pagasiruumi ning vahetada talvel vajaminevad töövahendid ning muud asjad suviste vastu. Ilmselgelt ei ole isegi Eesti suvel väga palju teha lumelabida või jääkaabitsaga.


    Samas, kui olete mõelnud soetada endale lähenevaks suveks hoopis uue sõiduvahendi, siis sellega seonduvate kulude finantseerimiseks pakub vajadusel lahendust Bigbank.