Auto suveks valmis

Kuidas auto peale talvehooaega kevad-suvisteks sõitudeks valmis seada?

06 Märts • Andrus Virak, Møller Auto • 5 minuti lugemine

Autoremont

Autoremont

  • Nii nagu me ise teeme ettevalmistusi saabuvaks suviseks rannahooajaks, nii tahab ka meie sõber auto suvel kena ja hoolitsetud välja näha. Väga oluline märksõna auto suveperioodiks ettevalmistamisel ongi tema väljanägemise ja seeläbi ka kogu kere tervise eest hoolitsemine.


  • Talvine teehooldus ja naelrehvid aitavad küll olulisel määral kaasa turvalisuse tagamisel talvistel teedel, samas auto kerele nad ülearu ei meeldi. Teele puistatava graniiditolmu poolt tekitatud pisikriimud kerel ja tuuleklaasil ning naelrehvide poolt teekattest välja kistud bituumeni ladestumine auto värvkattel ongi see hind, mida meil talvise turvalisuse eest maksta tuleb.


  • Värvkatte kontroll ja auto korralik pesu.
    Ettevalmistus suveks võikski alata auto värvkatte põhjalikust kontrollist ja korralikust välipesust koos pigiplekkide ja lendrooste eemaldamisega. Alles seejärel on võimalik hinnata, kas mõni kriim või täke vajab ka tõsisemat sekkumist.


  • Klaasid.
    Samuti tuleks kriitilise pilguga üle vaadata tuuleklaasi seisukord - talvine jääkraapimine ja graniiditolm tekitavad sellele paratamatult pöördumatuid kahjustusi, mis näiteks kevadise madala päikesega sõites võivad muuta väljavaate sisuliselt olematuks ja seeläbi ka ohtlikuks. Meie inimesele on see mõte küll pisut harjumatu, aga tegelikult oleks mõistlik ka esiklaasi teatud intervalliga välja vahetada. Täna vahetab inimene oma raha eest klaasi reeglina alles siis, kui auto tehnilist ülevaatust ei läbi või kui "ämblik" juba päris tuppa hakkab tulema. Samas on oluliselt vähenenud või moonutatud läbipaistvusega esiklaasi puhul kindlasti põhjust pöörduda ka oma kindlustusandja poole.


  • Rehvid.
    Arusaadavalt tuleks kevadise rehvivahetuse ajal kriitilise pilguga üle hinnata nii alla minevad suverehvid, kui suvepuhkusele pääsevad talverehvid. Oluline on meeles pidada, et kui lubatud piirkiirus on alati MAKSIMAALNE, mitte KOHUSTUSLIK, siis sama põhimõte kehtib tegelikult ka rehvide jääksügavuse kohta. Kulumispiirini lähedale jõudnud rehve hooaja alguses kasutada ei ole mõistlik juba seetõttu, et kevadised ilmad on heitlikud ja hommikuse härmatisega on teelt väljasõit kerge juhtuma. Lisaks on oluline jälgida ka rehvide tootmisaega. Lisaks kulumisele rehvid ka vananevad, mistõttu nende käitumine ekstreemsetes olukordades ei pruugi olla enam tootja poolt ette nähtud tasemel.


  • Auto aku.
    Üldisemas plaanis ei tohiks ka suvel unustada, et auto aku liigne koormamine võib ühel ilusal hommikul lõppeda autoabi numbri meelde tuletamisega. Igasuguste lisaseadmete kasutamisel (navigatsiooniseadmed, telefonilaadijad, DVD-mängijad, triikrauad jne) kasutamisel on oluline meeles pidada, et autot magama sättides tuleks kõik hetkel mittevajalikud laadijad pesadest välja tõmmata. Ka seadmega ühendamata laadija võib ühel hetkel osutuda tarbijaks ja pikema pausi järel võib aku auto käivitamisega jänni jääda. Samuti on oluline meeles pidada, et auto meediakeskus on mõeldud meelt lahutama siiski ainult sõidu ajal, mittetöötava mootoriga kujutab ka tavaline autoraadio tõsist tarbijat ja oht aku lõkke ümber tühjaks tantsida on küllaltki suur.



    Kindlasti soovitame auto talve lõppedes vabastada ka ainult talvel kasutuses olevast varast - jääsulataja, kaabitsa ja lumelabidaga ei ole Jaanipäeval vaatamata meie heitlikule kliimale mitte midagi peale hakata ja asjatu ballasti kaasas vedamine ei ole lihtsalt mõistlik.



    Kui olete mõelnud soetada endale lähenevaks suveks uue sõiduvahendi, siis sellega seonduvate kulude finantseerimiseks pakub vajadusel lahendust Bigbank.