Kuidas kontrollida kasutatud autot

5 sammu, kuidas kontrollida kasutatud auto ostul seda, et auto on korras

16 Mai • Andrus Virak, Møller Auto • 8 minuti lugemine

Kasutatud auto Bigbank autolaenuga

Kasutatud autod

  • Laias Laastus võiks kasutatud sõiduki soetamise jagada viieks erinevaks etapiks:


    1. Huvipakkuva sõiduki väljavalimine

    Väljavalitud sõidukite kohta peaks üritama koguda nii palju informatsiooni, kui vähegi võimalik. Kindlasti oleks mõistlik müüjaga punkthaaval läbi käia sõiduki varustus – kuulutusportaalid kasutavad reeglina valikmenüüd ja konkreetsele sõidukile paigaldatud varustuse kohta ei pruugi seal alati väga adekvaatset vastet leiduda. Väga oluline on saada müüjalt sõiduki tehasetähis. Kui selle andmisest mingil põhjusel keeldutakse, oleks mõistlik see sõiduk kõrvale jätta ja otsinguid jätkata. Tehasetähise varjamiseks esitatakse väga erinevaid põhjendusi, paraku ei ole ükski neist tõsiseltvõetav- keegi ei abiellu naisega, kes ei avalda enda isikukoodi.


    2. Taustakontroll

    Kuigi mõned automargid on oma sõidukite taustakontrolli muutnud tasuliseks, ei ole see siiski koht säästmiseks. Vaatamata üldisele arvamusele ja müüja kinnitusele sõidukite läbisõitudega siiski manipuleeritakse ja see trend ei näita paraku taandumise märke. Kui üldjuhul annavad margiesindused infot ainult sõiduki viimase külastuse ja läbisõidu kohta, antakse kliendile ka igasugustest sõidukiga seotud anomaaliatest kindlasti teada. Sõiduki ajaloo kohta päringu esitajat koheldakse margiesinduses alati kui potentsiaalset klienti ja kliendile olulise info varjamine või enda teada jätmine ei ole mõlemaid pooli rahuldava kliendisuhte tekkeks kindlasti arukas.


    3. Sõidukiga tutvumine

    Üldine reegel on, et sõidukiga tutvuma minek võiks toimuda müüjale võimalikult ootamatult. Paljud vead ilmnevad autodel ainult külmkäivitusel ja külmalt sõitu alustades, eelnevalt soojakssõidetud auto puhul ei pruugi need lihtsalt avalduda. Kuna pahatihti langeb müüja koostöövalmidus müügilepingu sõlmimise järgselt olulisel määral, on hiljem neid muresid kurta juba väga keeruline. Sõidukiga tutvudes tuleks julgelt ära proovida kõik, milleks auto võimeline peaks olema, samuti tuleks üle kontrollida kõikvõimalike lisafunktsioonide toimimine. Eraisikult ostes oleks kindlasti hea, kui autot näitaks ja tutvustaks inimene, kes on reaalselt selle sõidukiga sõitnud, kõikvõimalikud „näitan sõbra autot, sõber ise haiglas/Soomes tööl“ jutud võiks pigem ettevaatlikuks muuta.


    4. Ostueelne kontroll margiesinduses

    Nii, nagu iseenda tervislikust seisundist adekvaatse ülevaate saamiseks pöördub inimene doktori poole, tuleks ka auto tehnilisest seisukorrast selge pildi saamiseks lasta see enne ostu üle vaadata vastava ala spetsialistidel. See, mis inimesele tundub „pisut kummaline“ ja müüja kinnitusel on „täiesti normaalne“ võib tegelikkuses tähendada tõsist remonti ja veel tõsisemat arvet. Samuti on margiesinduses teostatud tehnilise seisukorra kontrolli akt koos koostatud hinnapakkumisega leitud puuduste kõrvaldamiseks oluline argument hinnaläbirääkimistel. Esindus teostab kontrolli erapooletult ja emotsioonideta, hinnatakse pelgalt ühte autot paljudest, mitte „ilusat punast nunnukest“, mille puhul ostja võiks kaunile väljanägemisele toetudes mõnelegi olulisele rikkele läbi sõrmede vaadata.


    5. Finantseerimine ja garantii

    Mõistlik oleks juba enne sõiduki väljavalimist teha endale korralikult selgeks enda finantsvõimekus. Liisingu või laenu abil ostes tuleks oma piirid ja nõutud omaosaluse suurus eelnevalt selgeks teha ja parima tulemuse nimel võiks küsida pakkumisi erinevatelt pankadelt. Kindlustuskulu kohta saab teavet kindlustusseltside või maaklerite kodulehtedel olevate kalkulaatorite abil. Oluline on teada, et sõidukiga seotud vabatahtliku sõidukikindlustuse (KASKO) ja tehniliste riskide kindlustuse lepingud kaotavad omanikuvahetusel kehtivuse. Sõiduki ümberregistreerimisega seotud kulude kohta leiab infot Maanteeameti kodulehelt. Hea oleks enne ostu vormistamist kokku leppida, kas müüja soovib sõiduki registreerimismärgid endale jätta – sellisel juhul läheb auto ümberregistreerimine mõnevõrra kallimaks.



    Kindlasti ei tohiks osta kasutatud autot kogu oma säästude eest. Ka väga põhjaliku eeltöö puhul üllatusi paraku siiski esineb ja parem oleks nendeks mingilgi määral valmis olla. Enne ostu-müügilepingu sõlmimist tasuks üle uurida, kas sõidukile võiks kehtida garantii ja kas seda on võimalik mingitel tingimustel pikendada, mõne margi puhul sellist võimalust pakutakse. Igasuguse „lisagarantii“ puhul tuleks kindlasti selgeks teha, milliseid riske see tegelikult katab ja kas tingimustes on kirjas juhiseid omanikuvahetuse puhuks.

    Samas on kasutatud auto ostmine igati mõistlik lahendus. Koos põhjaliku eeltöö, korrektselt koostatud üleandmis-vastuvõtmisakti ja kahes eksemplaris ostu-müügilepinguga on võimalik soetada endale korralik sõiduvahend.



    Sellise lahenduse pakkumiseks on Bigbank loonud erinevate kliendisegmentide huvisid ja võimalusi arvestades paindlikud võimalused. Bigbanki poolt pakutavate lahenduste puhul on võimalik sõiduk osta ning oma nimele vormistada tervelt kuu aja jooksul. Seejuures ei kaasne kuni 15 000 eurose sõiduki soetamisel automaatset sissemaksu ja kaskokindlustuse kohustust, mis muudab auto ülalpidamiskulud märgatavalt taskukohasemaks.

    Huvi korral on võimalik Bigbanki poolt pakutavate autoostu rahastamise võimalustega tutvuda meie autolaenu lehel.